dec
13

Megígértem, hogyha meglesz a 100 lájkolóm írok kicsit magamról, hogy honnan is ez a nagy skandináv szerelem. Miért is vezet valaki Skandináv Dizájn címmel blogot, ha Cipruson él? :)

Ősidőkre megy vissza a Skandinávia szeretetem, még csak 16 voltam, amikor a szüleimmel együtt elhatároztuk, hogy én bizony cserediák leszek Dániában. A gimnázium harmadik osztályát ott végeztem és egy dán családdal éltem együtt. Ez a cserediák év nagyon meghatározó volt az egész életemre. Megszerettem az országot (amit sokan unalmasnak tartanak, bár szerintem ez nem igaz), a kultúrájukat, a nyelvet (bármilyen rettenetesen is hangzik :)) Nem is beszélve a dán iskolarendszerről, ami szerintem így évek múlva visszatekintve is szenzációs.

Gondolom nem meglepetés, hogy ezek után hová mentem volna egyetemre máshová, mint az ELTE BTK skandinavisztika szakára, ahol dán nyelvész szakon végeztem. Az egyetemi évek alatt megtanultam svédül is, így bepillantást nyerhettem a svéd kultúrába.

Mindig lenyűgözött a skandinávok egyszerűsége (jó értelemben vett) az élet minden területén, így a dizájban is. Minden letisztult, de egyben hangulatos és ízléses. Egyszerűen imádom. Ezenkívül szeretem a skandináv irodalmat és a filmeket is. Oslo az egyik kedvenc városom Európában, de szeretem a dán vidék nyugalmát is.

Igazi vándomadár vagyok a férjemmel együtt, életünk legfőbb állomásai a következő országok voltak: Dánia, Írország, Ciprus és ki tudja még hová visz minket a szél? 2012 májusában (anyák napján) vándormadár "fészkünk" egy darab fiúgyermekkel bővült. Azóta a kis N is utazik velünk a világban. Lehet, hogy egyszer még visszatérünk skandináv földre.

A képen egyszem fiam  és én:)

2getherNoémi - a mediterrán, skandináv blogger

A bejegyzés trackback címe:

https://skandinav-dizajn.blog.hu/api/trackback/id/tr635690127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása